Thursday, June 23, 2016

Courtice, un punct pe harta Canadei

Acum cateva saptamani ma gaseam intr-un mic orasel de-a lungul Autostrazii 401 Est din provincia Ontario, Courtice, situat la vreo 30 minute de condus de casa mea. Orasul vecin cu Whitby, unde locuiesc eu, este Oshawa, iar urmatoarea localitate este Courtice. Nu mai fusesem niciodata acolo, si eram curioasa cum arata acest loc, asa ca m-am plimbat prin zona sa vad acest orasel.

Courtice e un oras mic, cu o populatie de mai putin de 50,000 locuitori, si probabil viata la Courtice este foarte linistita. Imi place sa descopar astfel de locuri in Canada, mici orase care uneori ascund comori turistice, si vizitarea unor astfel de locuri are un farmec aparte, spre deosebire de zonele turistice traditionale despre care stie toata lumea si unde e mereu aglomerat in weekend sau pe timp de vara, si din aceste considerente am decis sa explorez mica localitate din siragul de orase de pe Autostrada 401 Est.

Primul loc unde am oprit a fost aceasta plaza, situata in mijlocul orasului. Nu spun centrul orasului, pentru ca mi-am data seama ca nu arata ca un centre-ville, e mult mai modest de atat. Dar am vrut sa-i dau un credit cat de cat, si am parcat masina in piata.
Prima oara am intrat la acea cafenea Coffee Time pentru o briosa, dar ceea ce mi-a atras atentia in aceasta plaza este magazinul thrift It’s Worth Repeating. Exista un magazin thrift It’s Worth Repeating si in Whitby, pe care l-am explorat odata, acum doi ani, si am descoperit niste comori acolo cu acea ocazie. Stiam si de existenta celui de-al doilea magazin It’s Worth Repeating, din Courtice, si iata ca acum am avut ocazia sa merg acolo.
M-am bucurat sa descopar acest nou magazin. Am avut o pereche de blugi albi Gap care nu imi mai veneau si i-am facut cadou nepoatei mele de curand; si astfel am un “gap” in garderoba, caci nu am blugi albi acum la inceput de vara. Si daca eram acolo la acest magazin It’s Worth Repeating din Courtice, m-am gandit ca ar fi o idee buna sa ma uit dupa o pereche de blugi albi. M-am uitat pe raftul cu blugi si am selectat 5 perechi de blugi albi, diferite branduri, pe care i-am luat cu mine in cabina de proba, dar din nefericire, cum aveam sa constat, nici una din cele 5 perechi nu mi-a venit bine. Am renuntat la ideea si m-am hotarat sa caut perechea potrivita de blugi albi cu o alta ocazie, dar in schimb am gasit o pereche draguta de blugi capri Lee, turquoise. Nu am nicio pereche de blugi Lee in garderoba, si din cate imi aduc aminte, n-am avut niciodata, si m-am bucurat de aceasta gaselnita. Si au o culoare grozava!

In afara de blugii capri turcoaz Lee pe care i-am descoperit acolo, o alta comoara pe care am gasit-o acolo este cartea He’s Just Not That Into You de Greg Behrendt si Liz Tuccillo. Cartea a fost inspirata de acel episod faimos din sezonul 6 al serialului Sex and the City cand Carrie si noul ei iubit Jack Berger ies in oras cu celelalte prietene, Miranda, Samantha si Charlotte, iar Berger o lumineaza pe Miranda ca tipul cu care tocmai a avut un date nu a mai cautat-o nu pentru ca este ocupat, ci pentru ca nu o place suficient de mult, iar toate scuzele pe care femeile le gasesc barbatilor cand acestia nu suna sunt inutile si de prisos.

Cativa ani mai tarziu, cartea, la randul ei, a servit drept inspiratie pentru filmul He’s Just Not That Into You, aparut pe marile ecrane in 2009, care trateaza acelasi subiect. In film au jucat actori precum Ginnifer Goodwin, Justin Long, Ben Affleck, Jennifer Aniston, Bradley Cooper, Scarlett Johansson, Drew Barrimore.

Cartea, sper, va fi o lectura siropoasa care ma va face sa rad. Eu am parasit demult lumea dating-ului, avand in vedere ca sunt casatorita si am familie, dar imi va face placere sa o citesc, si ma bucur ca mi-am imbogatit biblioteca cu acest volum.
Va arat doar un sneak peek al blugilor capri Lee, in cazul in care ii voi prezenta intr-o tinuta pe blog :)
Am iesit din magazinul It’s Worth Repeating si am mai colindat pirn Courtice sa vad ce mai pot vedea sau ce comori turistice descopar. N-am descoperit nimic iesit din comun, Courtice s-a dovedit a fi un loc destul de plat din acest punct de vedere. Speram sa descopar vreun muzeu local, dar n-am gasit niciunul. Nici shoppingul nu e mare vrajeala la Courtice, probabil locuitorii din Courtice vin la Oshawa, orasul vecin la vest de ei, pentru shopping, unde exista un mall mai mare si cateva buticuri. Am oprit masina in ceea ce parea cea mai aglomerata zona a orasului, si am facut alte cateva poze.
Farmacie Shoppers Drug Mart, probabil cea mai mare farmacie din Courtice
Centru medical
Banca...
Asa arata oraselele acestea mici din Canada si provincia Ontario, ca un fel de strip town, cu o strada principala unde are loc toata activitatea si cateva cartiere linistite in jurul acelei strazi principale, si toate arata cam la fel, construite dupa acelasi model architectural. Unele dintre ele sunt mai plate, asa cum este Courtice, sau asa cum sunt unele suburbii ale Toronto-ului, pe cand altele sunt mai atragatoare, cu un tezaur istoric mai bogat, asa cum este Whitby sau Oshawa.

Pana la urma aceasta mica escapada la Courtice n-a fost chiar degeaba – am descoperit totusi o comoara acolo, in afara de magazinul thrift It’s Worth Repeating, si anume o piata flea market (despre care am mai auzit si in trecut), deschisa in weekenduri, si mi-am propus sa ajung acolo odata intr-o sambata in cautare de comori vintage si antiques.

Photo credit: Victoria West

8 comments:

  1. Replies
    1. Buna Coco, multumesc de vizita.
      Sa ai un weekend frumos!

      Delete
  2. Eu sunt mai degraba adepta oraselor mari, galagioase dar imi place sa descopar si asemenea locuri linistite. Pup!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Eu cred ca sunt la fel Petronela. :) In general imi plac orasele mari cum este Toronto. Eu locuiesc in suburbie, dar toate joburile mele din ultimii 10 ani in domeniul finantelor au fost in centrul Toronto-ului, si pentru mine e combinatia ideala -- faptul ca lucrez in centru imi asigura suficient contact cu ritmul ala alert din downtown, si balansez cu viata linistita din suburbie dincolo de orele de serviciu.

      Daca plec intr-o vacanta de tip city break sau city vacation, prefer un oras mare cu traditii turistice, cum ar fi Parisul. Dar imi place sa vizitez astfel de locuri pentru iesiri de weekenduri. :)

      Sa ai un weekend minunat!

      Delete
  3. Ce tare, nu stiam ca inspiratia pt He's Just Not Into You e in Sex in the City, tin minte episodul cu Miranda si Berger.
    Mi-a placut filmul si cred ca Ginnifer s-a potrivit f bine rolului.
    Pozele sunt foarte dragute, am vazut si un Fish and Chips :))

    https://urbanbeautyjunkie.wordpress.com/

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bine ai venit Beauty Junkie pe blog daca este prima ta vizita aici, si multuemsc pentru comentariu.
      Si mie mi-a placut filmul, l-am vazut la cinema, si am avut aceeasi parere, ca Ginniver s-a potrivit bine rolului. :)
      Ma bucur ca ti-au placut pozele.
      Te mai astept cu drag!

      Delete
  4. Imi plac blugii!

    http://strumfette.blogspot.ro/

    ReplyDelete
    Replies
    1. Multumesc Cristina, sunt foarte incantata de ei, :) i-am purtat deja de cateva ori pana acum.
      Sa ai o zi frumoasa si te mai astept cu drag!
      Xoxo,

      Delete

Thank you for your comments!