Sunday, August 09, 2015

Refashion – Cum sa faci din doua babe o nevasta tanara

Aveam in garderoba aceste doua topuri de ani de zile, mai exact de vreo opt ani daca imi aduc bine aminte. Ambele sunt de la branduri canadiene (dar nu neaparat si facute in Canada), cel bleumarin de la Smart Set si cel verde de la Suzi Shier.
Nu le mai purtam deja pe nici unul de mult timp, avand in vedere ca erau atat de vechi, si chiar uitasem de ele intru totul intr-un colt de garderoba. Atunci cand am incetat sa le port, n-am apucat sa scap de ele, si de curand le-am gasit in garderoba, si m-am gandit eu cu astea ce fac oare?

Nu le mai purtam nu doar din cauza ca erau deja vechi, precum si atat de banale (oare ce dumnezeu a fost in capul meu cand le-am cumparat?), dar erau si uzate si aveau niste defecte visibile. Topul bleumarin avea o gaura mica in partea de jos, adica in zona abdomenului (care nu se vede in poza, dar e acolo, va spun sigur). Topul verde avea probleme si mai mari, care chiar se vad in poza – avea pete de deodorant la axila (care pentru mine sunt un mare deal breaker cand e vorba de haine), plus avea o pata fix in mijloc, foarte visibila si foarte incapatanata, care nu mai iesea la spalat. Vedeti cele trei pete incercuite in poza de mai jos?
Pentru aceste motive cele doua prietene au ajuns in spatele garderobei si n-au mai vazut lumina zilei pana de curand, cand m-am gandit ca ar trebui sa fac ceva cu ele si sa nu le mai las sa-mi ocupe spatiu in dulap degeaba. Si ce altceva mai bun sa fac cu ele daca nu un refashion, nu-i asa? In loc sa le transform pe fiecare in parte, m-am gandit sa le transform impreuna, si din cele doua topuri sa fac unul singur. Strategia – sa elimin partile defecte si sa le combin pe cele bune. Am renunat la partea de jos a topului bleumarin ca sa elimin acea gaura din zona abdomenului. Am renuntat la partea de sus a topului verde, ca sa elimin cele trei pete, si am pastrat partea de jos a topului care era intacta. Am cusut impreuna cele doua parti operabile pe care le-am pastrat, adica partea de sus bleumarin si partea de jos verde, si iata ce mi-a iesit.
Am purtat acest top remodelat la serviciu, prin oras, in weekenduri. Trebuie sa va spun ca aceasta varianta nu este un refashion, ci un re-refashion, varianta a doua a transformarii. In prima varianta topul meu remodelat a fost mai lung, si asta pentru ca atunci cand am taiat topul bleumarin, fasia de jos la care am renuntat a fost mai ingusta (doar atat cat sa elimin acea gaura buclucasa), iar partea verde a fost exact la fel cum este si in aceasta poza. Am purtat noul meu top remodelat la serviciu la scurt timp, si mi-am dat seama ca este prea lung, si de fapt as prefera sa fie mai scurt. Asa ca in weekendul urmator l-am remodelat din nou. Am decupat cele doua parti, am scurtat partea de sus bleumarin, si am re-atasat partea verde, fara sa-i fac nicio modificare, astfel incat varianta finala a topului meu remodelat a ajuns la lungimea ideala pe care mi-o doream. Ba chiar al doilea refashion s-a dovedit a fi mai reusit decat primul, caci cusatura de la mijloc a iesit mult mai bine. Astfel, din doua babe am facut o nevasta tanara. In afara de asta, mi se pare reusita si combinatia de culori -- acest bleumarin cu aceasta nuanta de verde oliv. Cand am inceput refashion-ul si aveam in fata mea cele doua topuri, inca intregi, nici nu m-am dat seama ca aceasta combinatie de culori va fi atat de reusita, am observat acest lucru de-abia la final, cand noul top era gata.

Ultima oara am purtat acest top weekendul trecut, in timpul unei iesiri cu familia mea si cativa prieneni.
Locul unde ne aflam acum este un magazin de antichitati si craft, Primitive Designs, situat la o ora de condus in Est de Toronto, care de fapt arata ca un muzeu. Marfa magazinului consta in artefacte din intreaga lume (obiecte de décor, artizanat, mestesugit si antichitati), ceea ce atrage foarte multi cumparatori si vizitatori. Cand am ajuns acolo, era o forfota nevoie mare. Primitive Designs este un business de familie, iar proprietarii magazinului calatoresc in intreaga lume in cautarea acestor obiecte artizanale, care sunt confectionate manual in tarile lor de origine. Mi-am luat de acolo o frutiera decorata in stil mosaic (nu retin din ce tara a fost importata), iar colectionarul John si-a luat un jeep din Vietnam, care e mai curand o piesa de colectie decat jucarie (nu cred ca Alex va avea voie sa se joace cu aceasta masinuta), si zici ca e inspirat de razboiul Vietnamezo-American din anii ’60. De fapt, ma gandesc sa revin cu un alt articol mai detaliat despre acest magazin si sa va spun mai multe despre ce am vazut acolo.

Revenind la refashion-ul de azi, am purtat acest top in combinatie cu blugi capri Donna Karan, un alt refashion recent de-al meu, mai tineti minte, nu-i asa? Poseta pe care o port in aceste poze e stilul de posete cross-body pe care prefer sa le port in timpul iesirilor de acest gen, pentru mai mult confort si mai multa indemanare. Bineinteles ca si poseta are o poveste in spate – e de piele, o am de sase ani, am cumparat-o de pe The Shopping Channel la scurt timp inainte sa se nasca Alex; atunci m-a convins o colega de serviciu sa facem o comanda impreuna la magazinul online The Shopping Channel. Comanda mea a constat in doua posete din acestea, una bleu si una neagra, iar pe cea neagra am facut-o cadou cumnatei mele.

Pantofii wedges pe care i-am purtat in acea zi sunt si ei prieteni foarte vechi de-ai mei – ii am de 11 ani! Adica din viata mea anterioara, cea din Romania. Este incredibil cum au rezistat pana acum toti anii acestia, nici mie nu-mi vine sa cred. I-am purtat pana la epuizare in fiecare vara, datorita comoditatii lor, dar si cat de low-maintenance sunt si cat de usor este sa-i speli si sa-i ingrijesti. Si nici macar nu sunt de piele, ci dintr-un material sintetic. Papucii astia au fost cu mine la serviciu si in timpul liber, in vacante, la mare, pe Transfagarasan, in Delta Dunarii, la Slanic Moldova, in zona Ceahlaului, si in multe alte drumetii pe care le-am facut atat in Romania cat si in Canada. Si sunt foarte comozi la condus. Deci va dati seama de ce i-am pastrat toti acesti ani, caci am avut motive numeroase sa-i pastrez!

Now this is what I call slow fashion. Veeery slooow fashion. Eleven years slow fashion! In timp ce scriam acest articol, ma gandeam ca tinuta cu topul remodelat pe care am purtat-o in acea zi nu doar ca n-are nimic fast fachion in ea, ba chiar e la polul opus. Cea mai noua piesa din aceasta tinuta este geanta, pe care o port de sase ani, urmata de blugi (7 ani), top (8 ani) si pantofi (11 ani). I’m a proud slow fashion lover and a proud refashionista!

Si ca sa inchei, haideti sa va arat si un refashion nereusit de-al meu, asa ca sa radeti de mine un pic. In timp ce eram la masina de cusut si transformam cele doua topuri in unul singur, Alex a venit la mine si curios, m-a intrebat ce fac. I-am spus, cos. Mi-a spus ca vrea sa-i fac si lui ceva, si mi-a aratat bucata aia de top verde pe care urma sa o exclud din refashion, adica partea de sus a topului. Sa-i fac ceva din asta, imi spune Alex. Bun, m-am hotarat sa-i fac unb tricou din bucata aia. Tai, elimin manecile ca sa scap de petele de deodorant, mai adaug o bucata la gat ca gulerul sa nu-i fie prea mare lui Alex, cos toate partile impreuna, si iata ce mi-a iesit.
L-am imbracat pe Alex cu chestia asta si m-a pufnit rasul. Arata mai degraba a top pentru fetite decat un tricou pentru baietei de 5 ani. Si dupa cum va imaginati, nici lui Alex nu i-a placut acest tricou, si drept sa zic nu-l condamn. E clar, nu ma pricep la creat moda pentru baieti, mai am de invatat la acest capitol. Deocamdata tricoul sta in spatele dulapului lui Alex, poate o sa-l dau unei fetite din grupul nostru, daca ii va place. Dar este una din provocarile refashion-ului -- remodelezi, gresesti, inveti, nu le prinzi chiar pe toate din prima.

Sper ca v-am facut sa radeti. :)

Sa aveti cu totii o saptamana cat mai reusita!

Photo credit: Victoria West

6 comments:

  1. Si mie imi place aceasta combinatie de culori. Tricoul purtat peste, pentru ca nu are largime si vine pe corp, scoate in evidenta cureaua, stiu ca bagat in pantalon nu s-ar mai fi vazut piesa in intregime. Spor in continuare, ce nu ne iese bine este doar parte din exercitiu.
    te pup!

    ReplyDelete
  2. Ce tricou vesel ti-a iesit, apropo de haine de demult si eu am multe de genul asta de vreo 7-8, altele si mai mult si ma mir de fiecare data cand vad ca sunt purtabile. Era putin probabil sa iasa ceva de baietei din topul feminin :D

    ReplyDelete
    Replies
    1. Multumesc Butterfly. :)
      Taica-su' cand l-a vazut pe Alex cu "tricoul" asta, a exclamat "Oh come on!" (aka "faci misto de copil?) :D

      Delete
  3. Imi place sa descopar surprizele din acest tip de articole, mai ales ca de fiecare ne uimesti cu ingeniozitatea ta. Insa, la acest tricouas mie mi-ar fi placut (stiu ca era imposibil) mai mult verdele in partea de sus si albastru jos. :D
    In rest ce sa zic, nu te plictisesti o clipa cu pasiunea asta. :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Multumesc Nice, ma bucur ca iti place ce gasesti aici pe blog. :)
      Mai urmeaza si alte postari dina aceasta serie cat de curand, sper sa-mi fac mai mult timp in zilele urmatoare. :)
      Sa ai o zi frumoasa!

      Delete

Thank you for your comments!