Saturday, November 30, 2013

Revista presei modei: Flare Canada, noiembrie 2013

Astazi la Revista Presei va prezint editia de noiembrie a publicatiei canadiene de moda Flare, cu noutati din lumea modei, frumusetii, divertismentului, lifestyle. Pe coperta din aceasta luna o vedem pe Alexa Chung, model britanic, actualmente stabilita in Statele Unite unde prezinta o emisiune TV. In lumea modei, Alexa Chung este perceputa drept It Grl, datorita stilului sau vestimentar, dar si datorita prezentei sale constante pe scena mondena din Europa si America de Nord.

"Flare", noiembrie 2013
Dintre tendintele pe care revista Flare ni le propune pentru acest sezon de toamna-iarna se numara tentinta pastel – mantouri, sacouri, fuste, costume, pulovere, accesorii pentru cap. Daca altadata nuantele pastel si in general culorile deschise erau percepute drept culori potrivite doar pentru perioada calda a anului, ei bine, moda demult a incetat sa fie atat de restrictiva si sa traga linii ferme intre anotimpuri si tendinte. Pozele de mai jos sunt un pictorial din revista Flare din aceasta luna, realizat de Petra Collins. Acestea pot servi drept inspiratie vestimentara pentru sezonul actual. Mie de exemplu imi place acest trend, si deja l-am adoptat fara sa ezit – in ultimele saptamani am acordat mai multa atentie tinutelor pastel (pulovere, camasi, cardiganuri) pe care le am in garderoba. Pictorialul de mai jos a fost realizat la un motel din Niagara.









Iar o tendinta beauty pe care ne-o propune Flare in aceasta luna este tendinta neon, o tendinta curajoasa, fara sa fie extravaganta, mai ales ca se apropie sezonul sarbatorilor, si parerea mea este ca acest trend nu este unul neportivit sau tipator. Nu e neaparata nevoie sa copiem intocmai acest model de machiaj, dar am putea sa neinspiram din acesta pentru petrecerile fabuloase la care urmeaza sa mergem in perioada sarbatorilor.

CoverGirl a lansat in aceasta toamna colectia Capitol inspirata de noul film The Hunter Games: The Catching Fire, care a aparut in cinematografe pe 22 noiembrie. Si ajung la aceeasi concluzie – nu e neapart sa copiem acest stil de machiaj, dar ne putem inspira din acesta. Este un machiaj mai mult artistic decat pentru viata de zi cu zi, mai mult reel world decat real world. Eu una, poate ca as incerca asemenea nuante tari doar pentru ochi, dar nu si pentru buze.


Editia de noiembrie a revistei Flare ne aduce la cunostinta mai multe noutati din lumea modei canadiene si internationale. De exemplu, lantul american de magazine Target, care de curand a intrat sip e piata canadiana, a introdus o colectie de blugi Levi’s, care se numeste Denizen si care este disponibila doar la Target.


De altfel tot mai multi retaileri americani se muta spre nord si incep sa cucereasca piata canadiana. Un alt lant de magazine din SUA care intentioneaza sa se extinda in Canada este White House Black Market. Primul magazin White House Black Market din Canada s-a deschis anul acesta la mall-ul Yorkdale din Toronto. Alte doua magazine WHBM se vor deschide in curand in suburbiile toronteze Mississauga si Newmarket, iar in 2014 lantul se va extinde in Canada si mai mult. Alte magazine care si-au deschis usile la Yorkdale Mall din Toronto in acest an au fost Massimo Dutti, Mulberry, Salvatore Ferragamo, Zara Home.

In aceasta editie a revistei Flare am citit o recenzie pentru cartea Bridget Jones: Mad about the Boy de Helen Fielding. Bridget Jones se intoarce, dupa o tacere de aproape 15 ani! Anul acesta scriitoarea britanica a readus-o la viata pe una din cele mai indragite personaje din literatura chic din ultimii 20 de ani. Va mai aduceti aminte de primele doua carti din aceasta trilogie, nu-i asa? Bridget Jones’ Diary publicata in 1996, si Bridget Jones: The Edge of Reason, publicata in 1999. Si cu siguranta tinem minte cu totii si cele doua filme omonime despre Bridget Jones, aparute pe marile ecrane in 2001 si respectiv 2004, cu Renee Zellweger, Hugh Grant si Colin Firth in rolurile principale.

Am aflat despre lansarea cartii Bridget Jones: Mad about the Boy inca de acum cateva luni, iar la ora actuala cartea este deja disponibila in librarii. Am cumparat-o si eu de curand, dar am apucat sa citesc doar primele doua capitole; cartea oarecum nu s-a lipit de mine din prima. Voi reveni totusi la ea, caci sunt curioasa cum a evoluat acest personaj de la ultima noastra intalnire, cand avea 30 si ceva de ani. Acum, in noua carte a lui Helen Fielding, Bridget Jones are 51 de ani si isi petrece timpul cu un toy-boy de 30 de ani. Jurnalista care a scris aceasta recenzie a cartii pentru revista Flare e de parere ca Bridget Jones nu a devenit mai inteleapta odata cu trecerea timpului, cand ar fi trebuit. Dar voi citi si eu cartea, ca sa-mi fac propria mea parere.



Revenind la Alexa Chung, fata de pe coperta acestei luni, revista Flare ne prezinta un pictorial al modelului realizat de fotograful Jason Kim.









De curand Alexa Chung a mai adaugat un titlu pe CV-ul sau lung si plin de realizaril si anume cel de scriitoare – este autoarea cartii It, aparuta in Marea Britanie in septembrie 2013, iar in America de Nord in octombrie 2013. Titlul It se refera fara indoiala, la statutul de It Girl pe care il are Alexa Chung pe scena modei internationale – o fata cu stil, o fata bine impbaracata, o fata careia i s-a dedicat o poseta (poseta Alexa de la Mulberry), etc. Am citit si eu cartea, dar n-am ramas impresionata. De altfel, am scris de curand o recenzie a cartii It de Alexa Chung pe Examiner.com, daca sunteti curiosi sa o cititi:

Review: “It” by Alexa Chung

Iar dupa ce am publicat acest review pe Examiner.com, am cautat mai multe informatii despre noua carte a Alexei Chung, si de-abia atunci am vazut ca majoritatea recenziilor pentru cartea ei sunt foarte critice si dure… Oh boy, n-as vrea sa fiu in papucii ei, dar aventura ei in lumea scrisului suna mai degraba a esec decat succes. In schimb imi place la Alexa Chung felul cum isi face machiajul la ochi.


Friday, November 29, 2013

Black Friday

Azi a fost Black Friday, un fenomen de shopping care vine din America si care are loc in fiecare an in vinerea de dupa Ziua Recunostintei, de obicei ultima vineri a lunii noiembrie. De asemenea, Black Friday este o ocazie pentru magazine de a da startul la sezonul de cumparaturi pentru sarbatori. Si daca in alti ani Vinerea Neagra se desfasura doar in SUA, in ultimii ani si alte tari, printre care Romania si Canada, au adoptat aceasta strategie de marketing cu reduceri masive. Zilele acestea adresa mea de email a fost de-a dreptul inundata de mesaje de la zeci de comercianti online, dar si PR-isti, care au anuntat reduceri peste reduceri pentru Black Friday.

Din cate stiu, in Canada este al doilea an cand a avut loc Black Friday, laolalta cu SUA. Aceasta zi de mari reduceri a fost introdusa si in Canada deoarece comerciantii canadieni au sperat in felul acesta sa-i atraga pe cumparatori la magazinele de la ei de acasa, in loc sa plece la cumparaturi in SUA. Pe de alta parte, avem si noi in Canada Vinerea noastra Neagra, adica o zi pe an cu mari reduceri, si anume Boxing Day din 26 decembrie, a doua zi de Craciun. Asa ca in afara de Black Friday de astazi, ne mai asteapta o zi de reduceri in acest an, in perioada sarbatorilor.

Eu de obicei evit zilele aglomerate din magazine, caci ma oboseste imbulzeala si nu tin neaparat sa merg la cumparaturi in aceste zile de reduceri masive, Black Friday si Boxing Day, mai ales ca in fiecare an se gasesc reduceri substantiale in magazine si dupa perioada sarbatorilor, in ianuarie, cand nu mai este asa de aglomerat. La Boxing Day de exemplu am fost ultima oara in 2010. A fost atat de aglomerat atunci, incat m-am lecuit, de atunci n-am mai fost, si nici anul acesta nu intentionez sa merg. Si nici de Black Friday de anul trecut nu am mers la shopping, si nici nu m-a tentat vreodata sa merg in America pentru cumparaturi de Vinerea Neagra – ar fi fost o nebunie inca de la vama, d-apai atunci cand ajungeai la mall-urile americane.

Anul acesta in schimb m-am gandit sa incerc sa merg la cumparaturi de Black Friday, sa vad cum este. De aseara m-am hotarat sa merg astazi in timpul orei mele de pranz la un magazin aproape de jobul meu, Winners, si intentia mea a fost sa stau la cumparaturi numai daca era suportabil de aglomerat, deoarece, nu-i asa, trebuia sa ma incadrez intr-o ora cat dureaza pauza de pranz; iar daca era coada prea mare, o lasam balta.

Azi dimineata cand am coborat din tren si m-am indreptat spre birou cu putin timp inainte de 8, am trecut pe langa vreo cateva magazine, si am avut ocazia sa constat ca Black Friday deja incepuse, probabil de la 6 AM, cand magazinele respective erau deschise si aveau deja multi cumparatori. Alte magazine, dupa cum am vazut, inca nu erau deschise la acea ora. Si am mai vazut un magazin de electronice si gadgeturi, Staples, care inca era inchis, dar avea o coada mare la intrare – oamenii probabil asteptau sa se deschida la 8.

La pranz am mers la Winners, asa cum imi propusesem cu o seara inainte. Era destul de multa lume in magazin, dar nu era o imbluzeala si o harmalaie cum m-as fi asteptat, totul parea decent. Era suportabil, asa ca am stat la cumparaturi. La scurt timp insa mi-am dat seama ca magazinul respectiv, Winners, nu face Black Friday – n-am vazut niciun afis nicaieri precum ca ar fi Black Friday, si nici afise cu reduceri – era o zi normala de shopping, cu reduceri si oferte care se gasesc la Winners si in alte perioade ale anului. Aha, deci de asta nu era (prea) aglomerat, ca de fapt nici nu era Vinerea Neagra la ei. Dar daca tot eram aici, m-am gandit hai sa vad daca imi place ceva, sa nu fi venit degeaba, mai ales ca nu mai fusesem demult la Winners si chiar imi era dor de o sedinta de shopping acolo.

Ce am cumparat? Doua parfumuri (Elizabeth Arden Beauty, si Elizabteh Arden Mediterranean), doua creme-antirid poloneze Pani Walewska (una de zi si una de noapte), patru maieuri Ellen Tracy (doua albe, doua beige) si un maieu negru cu dantela Jones New York. Toate preturile – super ca lumea! Chiar daca la Winners nu era Black Friday, tot m-am ales cu niste reduceri si oferte foarte atractive. Acum cativa ani am avut un parfum Elizabeth Arden Fifth Avenue care mi-a placut foarte mult, si tocmai de aceea am ales astazi aceste doua parfumuri Elizabeth Arden.

Lantul de magazine Winners este din aceeasi familie de retailers ca si HomeSense, despre care v-am povestit in unul din articolele mele precedente; si la sectiunea de ingrijire si baie am vazut cam aceleasi tipuri de produse aromaterapeutice si naturale (sapunuri, geluri de dus, spume si saruri de baie, lotiuni de corp si de maini, sampoane, balsamuri etc.) pe care le-am vazut la HomeSense cand am mers acolo la cumparaturi la inceputul acestei saptamani.

Am mai vazut genti si posete foarte faine la Winners, si cel mai mult mi-au atras atentia niste genti Calvin Klein la $100. Erau tentante, aoleu, dar m-am gandit ca am deja prea multe genti in garderoba, si sa mai cumpar una doar de dragul de a cumpara chiar nu avea rost. Am stat la distanta de raionul cu genti, ca sa nu ma las sedusa de frumusetile alea.

Ma declar multumita de sedinta mea de shopping de la Winners de astazi, cu sau fara Black Friday, si cu siguranta o sa merg mai des acolo de-acum inainte. Cred ca o s-o termin cu gelurile de dus si cremele de corp mass-market din supermarketuri, si pe viitor o sa cumpar produse aromaterapeutice de la Winners si HomeSense, sau de la magazine naturiste.

Thursday, November 28, 2013

Pandative Swarovski, noua colectie de primavara-vara 2014

Va spuneam la inceputul acestei luni ca de curand am fost la prezentarea noii colectii Swarovski pentru sezonul de primavara-vara 2014 in Toronto, iar in articolul de azi as vrea sa va arat pandativele din aceasta superba colectie. Noua colectie va fi disponibila online pe Swarovski.com si in magazine incepand cu februarie-martie 2014, iar pana atunci va propun sa admiram pozele. :)

Va place vreunul din aceste pandative? Mie imi plac foarte mult Abstract, Airy, Alabaster, Arty (al doilea), Verso.

Abstract
Adorn
Airy
Akimbo
Alabaster
Amber
Amorous
Amorous
Amorous
Ariane
Arty
Arty
Astrid
Astrid
Astrid
Audio
Azore
Azore
Swarovski by Shourouk
Treasure
Treasure
Treasure
Treasure
Verso
Video
Photo credit: Swarovski

Wednesday, November 27, 2013

Rasfaturi de la HomeSense

HomeSense este un lant de magazine din Canada unde se pot cumpara lucruri pentru casa – obiecte de décor, rame pentru fotografii, lenjerie de pat, prosoape, lumanari parfumate, si multe altele. De asemenea, magazinul are o sectiune de produse de ingrijire si produse pentru baie. Nu am mai fost niciodata la acest magazin, desi stiam de el, dar am colege de serviciu care merg des acolo pentru cumparaturi. Eram curioasa sa le fac o vizita, sa vad oferta lor, si ieri m-am oprit la un magazin HomeSense din centru, aproape de jobul meu, in timpul pauzei mele de pranz.

Magazinul respectiv are doua nivele, si la primul nivel erau obiectele de décor, iar multe rafturi erau pline cu décor pentru Craciun, acum ca se apropie sezonul sarbatorilor. Intreg nivelul mi s-a parut cam haotic, incarcat si aglomerat, iar rafturile erau pline cu de toate, nu neaparat intr-o ordine perfecta. O astfel de aglomeratie ma oboseste in magazine, cand nu stii ce si unde sa cauti, asa ca am urcat la etajul doi fara sa zabovesc prea mult la primul. Vroiam mai ales sa vad sectiunea de ingrijire si baie, nu ma interesau asa de mult piesele de décor.

Genul de produse pe care le-am vazut la HomeSense nu prea se gasesc in alte magazine mass-market. Sunt produse aromaterapeurice, hand-made, organice, pe baza de uleiuri naturale, etc. Am vazut zeci si zeci de feluri de sapunuri cu arome deosebite, ambalate frumos in stil vintage. Erau atat de frumoase ambalajele lor care aratau ca dintr-o alta epoca, incat imi venea sa le cumpar pe toate. Si miroseau grozav! Eu nu sunt o consumatoare inraita de sapunuri solide, decat Dove pe care il am tot timpul in baie, dar aceste sapunuri mi-au placut foarte mult. La fel de atractive erau si lotiunile de corp, sapunurile lichide pentru maini, sampoanele, gelurile de dus.

Dupa ce m-am uitat cu mai multa atentie pe rafturi, am ales acest sapun, gel de spalat pentru fata si gel de dus.

Photo credit: Victoria West
Sapunul este un produs francez, aromaterapeutic, cu ulei de masline si ceai verde; gelul de dus este pe baza de pomegranate si ulei de argan, si este fabricat in Noua Zeelanda; iar gelul de spalat pentru fata este pe baza de ulei organic de tea tree, si este fabricat in SUA. Deocamdata am incercat doar sapunul, si este grozav – face o spuma foarte delicata si nu lasa senzatia aia de piele uscata pe care o lasa sapunurile mass-market. Acesta si este motivul pentru care singurul sapun solid pe care il folosesc este Dove, singurul care este cu adevarat delicat cu pielea. Dar de-acum inainte cred ca voi cumpara mai des sapunuri din acestea aromaterapeutice de la HomeSense.

Si chiar imi place acest gen de sapunuri, si mai ales imi place sa le descopar in magazine unde nu ajung prea des, adica nu in supermarketuri unde merg de obicei la cumparaturi. Desi magazinele naturiste sunt un loc foarte bun pentru a cumpara produse de acest fel, mai deosebite, care nu se gasesc pe toate rafturile, uite ca asa se intampla ca nu ajung des prin aceste magazine. Merg la supermarket ca e mai practic, gasesc tot ce-mi trebuie intr-un singur loc, dar pe de alta parte m-am plictisit deja de marfa de supermarket, cateodata imi face placere sa descopar cate un loc din acesta, cum este HomeSense. 

Acum vreo doi ani niste prieteni de-ai mei din Montreal au venit in vizita la mine la Toronto, si mi-au adus cadou niste sapunuri din astea aromaterapeutice cu uleiuri naturale, pe care probabil le-au cumparat din vreun magazin naturist din Montreal, si mi-au placut foarte mult acele sapunuri, desi nu mai tin minte cum se numeau sau ce ingrediente de baza aveau. Intr-o alta ordine de idei, de curand am fost intr-o vacanta in Cuba, si intr-un magazin din hotelul in care am stat am vazut produse de ingrijire cubaneze – sapunuri, geluri de dus, sampoane etc. Ei bine, o sa va vina sau nu sa credeti, dar eram curioasa cum sunt acele sapunuri cubaneze. Magazinul respectiv era adresat turistilor, si nu cubanezilor, iar preturile din incinta erau pentru buzunarele strainilor. Ma gandeam ca in ultima zi, inainte de plecare, sa ma opresc acolo sa iau un sapun-doua, dar pe ultima suta de metri, inainte de plecare, am uitat! Data viitoare cand mai merg in Cuba sigur am sa iau sapunuri din alea. Iar la plecarea din Cuba, cand eram in aeroport inainte sa urc in avioul spre Toronto, am intrat in duty-free-ul lor din aeroport, unde iarasi am vazut produse cubaneze, cum ar fi parfumuri. Ma uitam la acele parfumuri si ma gandeam oare cum o fi? N-am luat unul, dar zau ca as fi curioasa cum e un parfum cubanez, si chiar ma tenteaza sa cumpar unul data viitoare cand mai am ocazia sa ajung in acel duty-free sau in alt duty-free din Cuba. Iar cand m-am intors acasa din Cuba, mi-am luat un gel de dus cu arome tropicale care sa-mi aduca aminte de vacanta petrecuta acolo. :)

Revenind la HomeSense, sunt sigura ca voi mai merge acolo la cumparaturi, ca mi-a facut placere, mai ales ca am un magazin aproape de jobul meu. In acelasi timp, produsele acestea naturiste de la HomeSense sunt si o idee grozava de cadouri, mai ales ca vin sarbatorile, iar acolo chiar se vand seturi de produse cu ambalaj de sarbatori, destinate pentru a fi daruite celor dragi.

Monday, November 25, 2013

My Book “Bits of Fashion”, Now on Amazon.ca

My dear friends and readers, today I would like to share a quick update on the development of my newly released book Bits of Fashion – now it is also available on Amazon.ca. Please follow this link to view and purchase my book on the Canadian Amazon.

Bits of Fashion – Amazon.ca

Thank you, and have a wonderful day everyone!


Dragii mei prieteni si cititori, azi sunt incantata sa va impartasesc o veste buna in legatura cu volumul peu recent publicat, Bits of Fashion. Cartea este acum disponibila si pe Amazon.ca. Nu ezitati sa intrati pe linkul de mai jos pentru a vizualiza si cumpara cartea pe Amazon Canada.

Bits of Fashion – Amazon.ca

Va multumesc si sa aveti o zi excelenta!

Thursday, November 14, 2013

Stefania Nistoreanu: „Imi valorific arta in bitcoins pentru ca ma atrage ideea de inovatie financiara si culturala”

***Interviu realizat de Corina Stoica***

Stefania Nistoreanu este prima artista din Romania care a decis sa isi comercializeze tablourile in moneda virtuala bitcoin, considerata modalitatea de plata a viitorului. Cu doar cateva zile inainte de urmatoarea sa expozitie, pictorita ne-a acordat un interviu in care vorbeste despre miturile si frumusetea pasiunii ei si despre felul in care se nasc lucrarile sale avangardiste.

Artista Stefania Nistoreanu
Artista Stefania Nistoreanu
Care crezi ca e cel mai mare mit despre pictori?

Nefericirea. Nu e necesar sa fii in mizerie cand creezi, dimpotriva – cand creezi nu poti fi decat fericit!

Cand te-ai identificat prima oara cu aceasta vocaţie?

Cred ca aveam vreo 10-11ani. Am fost provocata sa desenez portretul bunicului meu, care era atunci grav bolnav, la pat. Toata lumea a fost surprinsa ca, pe langa asemanarea fizica, am reusit sa redau si suferinta, dar mai ales starea de gratie datorata purificarii, prin rabdarea indelunga a bunicului. Cel mai mult s-a bucurat bunicul, el a inteles cine sunt…

Cum crezi ca e perceputa arta picturii in societatea de azi?

In general gresit, ca in majoritatea societatilor terestre. Marea masa – total dezinteresata – pretinde ca e interesata si ca intelege ceva (despre tot, nu doar despre arta), iar cei care pot vorbi despre asta sunt neputinciosi, subminati, dar si lipsiti de vointa. Cei care au puterea se apropie de fenomen deseori din interes, din snobism, pentru ca vor sa urmeze moda… Sunt rari cei care au profunzime, intelegere si dragoste pentru arta. Pictura e fascinanta, dar in principiu, inutila!

De unde vin povestile pe care le pui pe panza? Care sunt sursele tale obisnuite de inspiratie?

Din mine, din amintirile, viziunile şi visele mele, din trairile, studiile si intuitia mea. Sunt oglinda mea, a ceea ce sunt si tind sa fiu, sunt eu. Pictorul se picteaza pe el, nimic nu e neobisnuit sau, daca e, in lumea mea se transforma in firesc. Pot fi inspirata si de senzatii, mirosuri, gusturi, atingeri…

Care este alter-egoul tau cel mai fidel, dintre toate personajele pe care le-ai creat pana acum? 

O Eva post-moderna, cibernetica, dar diafana, o femeie-vulpe de pe o planeta pastelata, fascinanta si mortala…

Stiu despre tine ca esti prima artista din Romania care isi vinde lucrarile in moneda virtuala bitcoin. Cum ai hotarat sa faci asta si de ce?

In primul rand, este usor de utilizat de catre oricine are acces la Internet. In comparatie cu orice alta moneda, aceasta este integral detinuta de utilizator. Nu apartine niciunei banci, si e frumoasa ideea de libertate care se afla in spatele acestui mod de plata. Pe site-ul meu, lucrarile se pot plati direct in bitcoin si litecoin. Totodata, o parte dintre picturile mele sunt deja postate pe site-uri unde oamenii cumpara cu bitcoins – bitpremier.com si bitmit.net. Iar despre revolutia bitcoin am facut si o lucrare care poarta numele monedei.

Utilizatorii de bitcoins sunt oameni cu perceptii avangardiste, la fel ca si tablourile mele. Imi valorific arta in acest mod pentru ca ma atrage ideea de inovatie financiara si culturala; este ceea ce incerc sa fac si eu cu icoanele mele moderne.

Cu ce lucrari participi la urmatoarea expozitie?

Dupa ce luna trecuta am participat la Salonul International de Arta „Arts and Wine”, de la Palatul de Vara Bruckental din Avrig, luna aceasta particip la expozitia ,,Simfonia culorilor”, organizata de Galeria Elite Prof Art din Bucuresti. Expozitia va avea vernisajul pe 19 noiembrie, la ora 18.00, la World Trade Center Bucuresti – Hotel Pullman. Lucrarile cu care particip, alaturi de ceilalti peste 40 artisti, sunt „Happy Harmony” si „Freedom”.

Mai participi si la alte evenimente acum, la final de an?

In decembrie voi participa la Balul Anual de Binefacere al societatii Kronospan. La editia aceasta se vor strange fonduri pentru un nou pian al Filarmonicii din Brasov. Va fi o licitatie de arta cu lucrari semnate de artisti importanti. Lucrarea mea se numeste Orchestra, in ton cu scopul evenimentului. Va invit sa licitati!

Ce te-a invatat pictura despre tine insati?

Ca sunt unica si irepetabila; orice reproducere a mea ar fi un kitch.

Bitcoin
Freedom
Happy Harmony
Photo credit: Stefania Nistoreanu