Wednesday, May 29, 2013

Liliacul meu a inflorit

Luna mai este luna mea preferata a anului, deoarece e inceputul verii, anticiparea verii, si faptul ca stiu ca vara inca urmeaza sa vina, si mai sunt trei luni de vara inaintea noastra. Imi mai place luna mai si pentru ca zilele sunt in crestere, tot mai lungi si mai lungi, iar noptile tot mai scurte si mai scurte, este luna anului cand zilele sunt cele mai lungi fara sa descreasca, pe cand in iunie, dupa solstitiul de vara din data de 22, zilele trec deja in faza de descrestere a anului.

Imi mai place luna mai si pentru ca este luna liliacului, si pentru ca este ziua mamei mele. Locuiesc in casa mea din Whitby de doi ani, si am un liliac in gradina pe care il vad inflorind in fiecare an in aceasta perioada a anului. Acum liliacul meu este inflorit. In fiecare an, liliacul infloreste in a doua jumatate a lunii mai, si in zilele lui de floare am tot timpul flori in casa, flori din gradina mea.

Prima oara liliacul meu infloreste in jurul datei de 23 mai, cand este ziua mamei mele. Cand aveam 10 ani, am participat impreuna cu tatal meu si sora mea mai mare la o nunta in familie, care a avut loc in luna mai, in comuna unde locuia bunica mea. Mama mea nu a putut sa ni se alature la acest eveniment, deoarece era in spital in acele zile. In dimineata zilei de 23 mai, cand a fost ziua mamei (desi nu a fost cea mai frumoasa zi de nastere pentru ea in acel an, fiind spitalizata), eu si familia mea ne intoceam acasa dupa nunta respectiva, dar nu am plecat spre casa inainte ca tata sa ia flori de liliac din gradina buncii (liliacul tocmai inflorise) pe care sa i le duca mamei la spital de ziua ei.

De atunci, in fiecare an, asociez inflorirea liliacului cu ziua mamei mele. Si in fiecare an in luna mai admir liliacul inflorit din gradina mea, si in fiecare an am flori de liliac in casa.




 Photo credit: Victoria West

2 comments:

  1. Hi dear, how are you? I didn't understand the text...what flowers are these, the colour is so pretty. Thanks for sharing your fashion verdicts with me.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hi Sam, thank you for your visit. This is lilac, and I have a bush of it in my garden, so I brought some in my house too. :)
      Lilac blossoms in May, and I was saying in this article that I associate lilac with my mother's birthday which is on May 23rd. Each year my lilac blossoms around May 23rd, and this is why I associate this flower with my mom's birthday. :)

      Delete

Thank you for your comments!