Saturday, February 16, 2013

In lumea fabuloasa a editorilor de moda din Canada

Am mai mentionat si cu alte ocazii ca dintre revistele canadiene de moda Flare este preferata mea. Am inceput sa o citesc in 2010, si pentru acest an mi-am reinnoit abonamentul. De-abia am asteptat sa primesc prima editie a abonamentului meu Flare (februarie 2013) si sa o savurez, asa cum obisnuiam atunci cand m-am abonat la aceasta revista prima oara.

Anul trecut am fost abonata la o alta revista canadiana, Fashion, si in acel rastimp nu am mai citit Flare, decat cu unele exceptii. Si intre timp in redactia revistei Flare s-au produs niste schimbari importante. Ultima oara am citit Flare in octombrie 2012, si din acea editie am aflat ca s-a schimbat redactorul sef al revistei. Lisa Tant a fost editor-in-chief la Flare timp de 8 ani, pana anul trecut in iunie, iar din numarul de octombrie 2012 al revistei am aflat ca Miranda Purves este noul editor-in-chief Flare, cand s-a prezentat cititorilor in aceasta calitate in editorialul revistei din acea luna.

Ma gandeam, oare ce s-a intamplat cu Lisa Tant, de nu mai este editor-in-chief la Flare, si acum revista este condusa de altcineva? O apreciam si o admiram foarte mult pe Lisa Tant, pe vremea cand era in fruntea revistei, si o consideram un fel de Anna Wintour a Canadei. N-am avut timp sa cercetez atunci subiectul, dar de curand am cautat mai multe informatii despre aceasta schimbare din redactia revistei Flare, si iata ce am aflat.

Anul trecut Lady Gaga a lansat primul sau parfum Fame, si cantareata a tinut sa pastreze detaliile despre lansarea parfumului secrete, pana cand avea sa decida sa le faca publice. Lisa Tant in schimb le-a publicat pe Twitter fara aprobarea lui Lady Gaga, insotite si de poza parfumului, ceea ce a infuriat-o pe Gaga. “Looks like photos of my perfume are being leaked. Oh you fashion editors I could just crinkle my hands at you”, a fost reactia artistei. Cu sau fara legatura cu faux-pas-ul comis, Lisa Tant a parasit redactia revistei Flare la scurt timp dupa aceea, pentru a deveni editor-in-chief la revista Hello Canada, o revista de barfe mondene, ambele detinute de acealasi trust de presa din Toronto, Rogers. Unii spun ca aceasta mutare a fost o sanctiune, altii au numit-o promovare, dar conducerea trustului Rogers s-a abtinut sa comenteze asupra motivelor pentru care Lisa Tant si-a schimbat jobul. Mie una nu mi s-a parut a fi o promovare – sa pleci din redactia celei mai bune reviste de moda din Canada pentru a conduce o revista de celebrity gossip e mai degraba un downsize decat un upgrade dupa parerea mea. In fine, atunci cand s-a produs mutarea de la o revista la cealalta, Lisa Tant a tinut sa-si anunte fanii de pe Twitter ca este foarte incantata de noua sa pozitie la Hello Canada, dupa 8 ani petrecuti in redactia Flare.

De curand la cumparaturi, am vazut la supermarket editia curenta a revistei Hello Canada si am luat o copie de pe raft cu intentia sa o cumpar. De obicei nu citesc reviste de mondenitati decat foarte rar, dar de data aceasta eram curioasa cum este acum aceasta revista, de cand editorul meu favorit ii este redactor-sef. Si o deschid la pagina cu credentiale ca sa vad daca numele Lisei Tant este acolo cap de afis, si am descoperit ca nu este – redactorul-sef al revistei era o alta persoana, numele careia imi scapa. N-am mai cumparat revista, dar n-am putut sa nu ma gandesc oare ce s-a intamplat cu Lisa Tant (din nou…) de nu mai este nici la aceasta publicatie? Cand am ajuns acasa dupa cumparaturi, am mai dat un search pe Google, ca sa aflu ca Tant a plecat si de la Hello Canada, dupa doar 4 luni petrecute acolo, pentru a fi editor de moda la Holt Renfrew, cel mai luxos magazin din Canada. Well, nu e un job rau. Dupa 16 ani petrecuti cu trustul Rogers, dintre care 8 ani la revista Flare, Lisa Tant a parasit mogulul canadian pentru o pozitie cel putin la fel de buna la Holt Renfrew. Ma bucur pentru ea. Imi imaginez ca anul 2012 nu a fost un an usor pentru Lisa cu toate aceste schimbari de joburi si redactii, dar in final sper ca este fericita acolo unde este acum.

Dar sa revin la revista Flare. De cand cu noul redactor-sef Miranda Purves (care a fost editor-in-chief la revista Elle USA inainte sa vina la Flare Canada), am observat unele schimbari in continutul revistei. Citind acum revista, fata de acum 2 ani cand aceasta avea un alt editor-in-chief, nu pot sa nu observ diferentele dintre viziunea Mirandei Purves si cea a Lisei Tant. De exemplu, pe vremea Lisei Tant revista Flare avea o rubrica “Voice” scrisa de doi columnisti, Hanna Sung si Dan Levi. Imi placea foarte mult aceasta rubrica, si devoram de-a dreptul articolele celor doi columnisti. In fiecare numar al revistei cei doi dezbateau diverse subiecte, de actualitate de fiecare data, in care ma regaseam si eu de multe ori. Hanna Sung scria pentru o audienta feminina, evident, iar Dan Levi aborda subiecte de interes pentru barbati, dar imi placea sa-i citesc coloana oricum. Ei bine, acum, de cand cu Miranda Purves acolo la ei in redactie, rubrica “Voice” si articolele celor doi nu mai exista, si o consider o mare pierdere pentru revista, deoarece scrisul ambilor era de o calitate iesita din comun. Inteleg ca de fiecare data cand se schimba conducerea unei companii, se schimba si multe lucruri in acea companie, se schimba oameni, unii vin altii pleaca, dar rubrica “Voice” chiar merita sa ramana pe paginile revistei Flare.

In lumina tuturor acestor schimbari, ma gandeam la un moment dat la revista Vogue si la redactorul-sef care o conduce. Anna Wintour este editor-in-chief la Vogue de 25 de ani (din 1988), si acum are peste 60 de ani. Datorita Annei Wintour si a viziunii sale, Vogue este ceea ce este acum – cea mai influenta revista de moda din lume. Bineinteles ca imi doresc ca Anna Wintour sa ramana la conducerea revistei Vogue cat mai mult cu putinta, dar sunt constienta ca nu vor trece foarte multi ani de acum inainte pana cand “the mighty editor” se va retrage la pensie si altcineva ii va lua locul. Sper doar ca atunci cand acest lucru se va intampla, persoana care o va inlocui pe Anna Wintour va reusi sa faca un job la fel de bun ca si cea care a transformat Vogue intr-o biblie a modei.

2 comments:

  1. Hi dear Thank you so much for your kind visit...have a great and successful week ahead!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hi Sam, thanks for stopping by as well. Have a great week too!

      Delete

Thank you for your comments!